Глава парламентського комітету з питань науки і освіти,
народний депутат України Лілія Гриневич (фракція "Батьківщина") пропонує
адаптувати закон "Про вищу освіту" до європейських вимог.
Зареєстрований у Верховній Раді законопроект є альтернативним
законопроекту Олега Кулініча (фракція Партії регіонів).
"Законопроект від депутата провладної фракції хоча і має в назві
своєчасне формулювання, проте, не пропонує реальні кроки для входження в
європейський освітній простір, а вносить лише косметичні зміни. Тому ми
зареєстрували альтернативний законопроект, в якому визначили такі
кроки", – підкреслила Л.Гриневич.
Автор законопроекту пропонує ввести 4 рівні вищої освіти: початковий,
перший, другий, третій (нині чинне законодавство передбачає 3 освітніх
рівня: неповна вища освіта, базова вища і повна вища освіта).
Законопроект передбачає такі освітньо-кваліфікаційні ступені, як
молодший спеціаліст, бакалавр, магістр, а також пропонує ввести
освітньо-науковий ступінь доктора філософії (наразі існують такі
освітньо-кваліфікаційні рівні, як молодший спеціаліст, бакалавр,
фахівець, магістр).
Документом пропонується зберегти як національну особливість науковий
ступінь доктора наук. Пропонується також класифікувати ВНЗ не за рівнями
акредитації, а за типами, що відповідає європейським традиціям.
Л.Гриневич пропонує законодавчо закріпити зовнішнє незалежне
оцінювання результатів навчальних досягнень абітурієнтів як форму
вступних випробувань.
Автор законопроекту пропонує також значно розширити автономні права
вищих навчальних закладів, в частині затвердження навчальних планів і
програм, самостійного видання підручників і посібників, ухвалення рішень
про використання в навчальному процесі зарубіжних видань.
Окрема стаття законопроекту стосується академічної мобільності
студентів і докторантів. Ця стаття передбачає, що ВНЗ може визнавати і
зараховувати кредити, отримані під час навчання в іншому навчальному
закладі, за результатами навчання.
за матеріалами: Освітній портал
|