Найбільший вплив на частоту дитячого читання мають домашня звичка читати вголос, наявність часу для самостійного читання поза школою, багата домашня бібліотека вдома тощо.
Про це йдеться в результатах чергового дослідження з дитячого читання, опублікованого Scholastic. Для дітей усіх вікових груп, що є «постійними читачами», провідними є три фактори:
- діти мають тверде переконання, що читання для задоволення – це важливо;
- їхні батьки є постійними читачами;
- діти привчені до читання для задоволення змалечку;
Поза цим діти 6-11 років зазвичай є постійними читачами, якщо:
- батьки читали їм вголос 5-7 разів на тиждень до вступу дітей у дитсадок;
- читання вголос залишається для них домашньою звичкою;
- мають книжки, що дозволяють «вмикати фантазію» та описують героїв, «схожих на мене»;
- не використовують комп’ютер 5-7 разів на тиждень задля розваги.
У США такі діти читають в середньому 43,4 книжки на рік. Для дітей, що читають мало, цей показник – 21,1.
Для підлітків віком 12-17 років важливі також інші фактори:
- можливість читати щось поза шкільною програмою протягом навчального дня (наявність часу та доступ до книжок);
- удома є бібліотека, в якій не менше 150 книжок;
- вони усвідомлюють свій читацький рівень;
- отримавши доступ до електронних книжок, стали читати ще більше;
- батьки допомагають їм у пошуку книжок та стимулюють читання для задоволення в різний спосіб.
Такі підлітки в США читають в середньому 39,6 книжок на рік. Для підлітків, які читають мало, цей показник у середньому – 4,7.
Дослідження проведено в серпні – вересні 2014 року. Вибірка – 1,026 респондентів (батьків дітей 6-17 років). Постійними читачами вважають дітей, що читають для розваги 5-7 днів на тиждень. Непостійними – що читають для задоволення 1 день на тиждень і менше.
За матеріалами: ЛітАкцент
Джерело: <a href="http://litakcent.com/2015/01/16/shho-zrobyty-schob-dytyna-chytala/">ЛітАкцент</a> |