Інформаційно-бібліотечний
Четвер, 28.03.2024, 17:54
» Меню сайта
» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Жовтень » 29 » Роль шкільної бібліотеки
11:55
Роль шкільної бібліотеки
                                               Роль шкільної бібліотеки в навчальному процесі
                                                                                         «Школа - це перш за все, книга,
                                                                                           а виховання - перш за все, слово, книга
                                                                                           і живі людські відносини ».
                                                                                                               В.А. Сухомлинський
Бібліотека в школі ... Що це? Інформаційний, освітній, культурно-дозвільний елемент освітнього середовища. Це безсумнівно. Кожна бібліотека виробляє свою стратегію розвитку. Відмітна особливість шкільної бібліотеки - функціонування її як соціальної системи в рамках іншої соціальної системи. У зв'язку з цим, вона виконує 80% потреб освітньої установи.
Школа ставить завдання - створити умови для розкриття творчого потенціалу дитини. Бібліотека, будучи елементом освітнього середовища, здатна активізувати творчий, інтелектуальний потенціал дитини.
Головне завдання будь-якої шкільної бібліотеки як інформаційного центру є надання допомоги учням і вчителям у навчально-виховному процесі.
Без хорошої бібліотеки школа не зможе виконувати на високому рівні свої освітні та виховні функції.
Шкільна бібліотека надає інформацію та ідеї, необхідні для успішного існування в сучасному інформаційному суспільстві, де знання відіграють найважливішу роль.
Шкільна бібліотека прищеплює учням потребу в постійній самоосвіті, розвиває уяву, виховує громадянську відповідальність.
І першокласник, і випускник школи, і педагог, і директор навчального закладу залучені до загальної орбіти, ім'я якої освіта. Доведено, що співпраця бібліотекарів і вчителів сприяє підвищенню рівня грамотності учнів, сприяє розвитку навичок читання, запам'ятовування, а також виробленню вміння користуватися інформаційно-комунікативними технологіями.
Взаємодія бібліотекаря і читача-школяра будується на принципах «педагогіки співтворчості», де бібліотеці відводиться активна роль. Формування стійкого інтересу до книги, виховання культури читання, розвиток творчого мислення здійснюється бібліотекою з допомогою інноваційних і традиційних методів особистісного і читацького розвитку. Це перш за все індивідуальна робота, побудована у формі діалогу. Друге - позаурочне життя школяра. Саме в ній проявляється емоційна, духовна сторона життя дитини. Психологи говорять про те, що розвиток особистості відбувається лише в процесі діяльності самої людини.
У роботі шкільної бібліотеки можна виділити ряд факторів, що сприяють формуванню активної читацької діяльності, готовності дитини творити, реалізувати свій творчий потенціал.
1) Часовий фактор чи чинник часу. Бібліотекар і дитина знаходяться поруч протягом одинадцяти років, що дозволяє спостерігати за розвитком дитини.
2) Особистісний чинник - чинник причетності, співпереживання. Бібліотекар і дитина. Їх відносини складаються на особистісному рівні (рішення проблем спілкування, самотності і ін)
3) Фактор співробітництва. Бібліотекар працює разом з іншими вчителями. Це дозволяє бачити в дитині не тільки читача, а й учня.
4) Фактор - читацький досвід бібліотекаря і його вплив на читача - дитине.
Шкільна бібліотека є сьогодні необхідною ланкою освітнього середовища, тобто і сама є те матеріальне й духовне середовище, здатне активізувати творчу діяльність дітей і дорослих.
Бібліотеки існують тисячі років. З незапам'ятних часів вони були хранителями духовних багатств суспільства, помічниками всіх, хто ними користувався. З часом змінюється людина; розвивається наука і техніка; ускладнюються шкільні програми; іншими стають діти, але людство так і не придумало кращого способу для розвитку свого ж інтелекту, ніж читання. Але сьогодні книга вже перестала бути єдиним джерелом знань. Відео-та аудіоматеріали, комп'ютерні мережі і програми зруйнували її інформаційну монополію і все активніше впроваджуються в усі галузі знань.
У добре всім нам відомій газеті «Бібліотека в школі» одна зі статей починалася словами: «Як« поет у Росії більше, ніж поет »(Є. Євтушенко), так бібліотека в школі більше, ніж просто бібліотека». І не тільки шкільна, а й будь-яка навчальна бібліотека. Успішна організація навчально-виховного процесу складається з багатьох чинників. Одним з них є і шкільна бібліотека, яка сьогодні повинна стати основною ланкою забезпечення необхідною інформацією як вчителів, так і учнів.
                                                                                                                    (З  інтернету)
                                                                                                                                         


Переглядів: 2210 | Додав: лана | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
» Пошук
» Календар
«  Жовтень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
» Архів записів
» Друзі сайту

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання



Copyright MyCorp © 2024Сайт управляється системою uCoz